Evello d.o.o.
IT CONSULTING & BUSINESS SERVICES

Evello d.o.o je neovisna konzultantska tvrtka usmjerena prema pružanju usluga operativnog i strateškog savjetovanja vezanog uz unaprjeđenje poslovanja i razvoj informacijskih sustava.

ISO 9001:2008

Tvrtka Evello d.o.o. uspješno je obnovila certifikat sustava za upravljanje kvalitetom u sukladnosti sa zahtjevima norme ISO 9001:2008 i time potvrdila visok stupanj kvalitete isporuka. Više >>

Više >>

Na koji način uskladiti IT i poslovanje?


Što je usklađenje IT-a i poslovanja ?

IT-business alignment ili usklađenje IT-a i poslovanja u zadnjih par godina postaje glavni priotitet kako u praksi tako i u istraživanjima organizacijskog uspjeha poduzeća.

Što je u stvari usklađenje IT-a i poslovanja?

      Kroz projekte, iskustvo i primjenjivost u hrvatskoj praksi Evello konzultanti usklađenje IT-a i poslovanja definiraju na slijedeći način:
Usklađenje IT-a i poslovanja je interaktivni proces između poslovnih ljudi i vlastite IT organizacije koji zajedno kreiraju investicije u IT tehnologije i isporuke IT usluga unutar poduzeća. Kao rezultat takve interakcije unutar poduzeća investicije u IT se reflektiraju na poslovne prioritete, ciljeve i rezultate, te omogućuju bolje razumijevanje mogućnosti IT-a te ograničenja tehnologije i rješenja. Ključ uspjeha usklađenja IT-a i poslovanja je permanentna održivost i prisutnost ovog procesa unutar poduzeća. Usklađenje IT-a i poslovanja nije izoliran projekt koji se može odraditi i isporučiti, već je to stalna interakcija menadžmenta i IT organizacije. Organizacije koje su to prepoznale danas održavaju i prate usklađenje poslovnih ciljeva i prioriteta kroz rješenja  i aplikacije koje su implementirale kroz IT organizaciju.

 
 

Zašto usklađivati poslovanje i IT?

Usklađenje IT-a i poslovanja  je visoko zahtjevan proces i iziskuje dosta aktivnosti obje strane- poslovanja i IT-a.Zašto onda usklađivati?

      Odgovor je da usklađenje IT-a i poslovanja donosi određene kako organizacijske izazove i imperative za menadžment tako i za IT direktore ili voditelje ili projektante informacijskog sustava. Naravno visok zahtjev i izazov stavlja se i pred dobavljače i implementatore rješenja. Poseban zahtjev stavlja se pred IT „tehničko“ osoblje koje mora prepoznati i razmišljati o poslovnim efektima svakog predloženog rješenja ili poboljšanja.  Moraju razmišljati orjentirani i usmjereni na korisnika njihove usluge ili krajnjeg kupca usluga i proizvoda poduzeća. Ovakav način rada iziskuje niz predradnji, od permanentnog analiziranja informacijskog sustava, planiranja poboljšanja, strateških planova, razumijevanja poslovnih procesa poduzeća do dokumentiranja i izrade studija isplativosti i izvedivosti sukladno svjetskim projektnim metodologijama.  
  

Poslovanje i IT postaju integrirani?

      Predsjednici uprava, direktori i izvršni direktori  postaju svjesni da IT organizacija nije odvojena  i nepovezana od ostalih poslovnih aktivnosti poduzeća. Ugrađivanjem IT investicija u budžete razvoja poduzeća, informiranost i blisko surađivanje na provedbi projekata kroz projektne metodologije jamac su uspjeha projekta. Na ovaj način dolazi do lakšeg razumijevanja i komuniciranja ideja menadžmenta i ciljeva poduzeća poput: optimizacije troškova, povećanja produktivnosti, poboljšanja poslovnih procesa. U praksi se pokazalo da ideje rezanja troškova, bez konsolidacije i prilagodbe IT rješenja te uvođenja inovacija neće dugoročnije riješiti poslovne probleme. Značajna integracija i poslovanja postaje nužnost. 
 
 

Što IT organizacije moraju znati!?

      Jasno je da IT odjeli i organizacije moraju uspostaviti i upravljati IT procesima na način da zadovolje i podrže procese, zahtjeve i pritiske „core“ poslovanja poduzeća.
Uspostaviti efikasniju organizaciju u poslovnom sustavu danas je moguće ostvariti procesnim pristupom i inženjeringom i reinženjeringom poslovnih procesa.
Danas nam na raspolaganju za to postoje metode i alati kojim možemo znatno unaprijediti postojeću organizaciju, postići veću učinkovitost od sadašnje, uspostaviti moderno procesno orijentirano poslovanje, podići organizacijsku zrelost tvrtke i ojačati ju za tržišno nadmetanje. Pokazuje se da tvrtke koje imaju bolje poslovne procese, ostvaruju bolje poslovne rezultate. Skup IT usluga koje se pružaju kompaniji, mogu se promatrati s procesne perspektive u smislu modela nazvanog IS model procesa.

 
U nastavku je prikaz standardnih IT procesa:
 
 

 
      IT organizacije moraju biti spremne na dnevnoj bazi pratiti nove tehnološke trendove za poboljšanje isporuke svojih usluga poput: SaaS and Open Source rješenja, "Web 2.0" bazirana rješenja: nove načine izgradnje IT infrastrukture: Virtualizacija, Cloud Computing; i naravno nove zahtjeve regulative: promjene zakonodavstva i "Green" poslovne inicjative itd...

 
Evello konzultanti usklađenje poslovanja i IT-a vide u području dvije kategorije usluga: